درباره ما

معرفی مجموعه تبیین حقایق

امروزه حوزه تربیتی در کشوربه دلیل آسیب های مختلفی که در این حوزه وجود دارد، رنج می برد. به طور مثال غرب زدگی که ناشی از ترکیب غیر منطقی دستاورد های غرب و اسلام است بر زندگی مردم ایران مسلط شده و آشوب و اضطراب های تربیتی را در خانواده ها به بار آورده است. یا کم دانشی و بی دانشی و بی دغدغه گی در همه سطوح جامعه، انحراف از صراط تربیتی را به ارمغان آورده است.

از طرفی در کشور ما ظرفیت های متعددی جهت تربیت وجود دارد که متاسفانه از آنها بهره کافی برای ایجاد گفتمان تربیتی و جریان تربیتی برده نمی شود.

همه این موارد به ضمیمه آسیب های دیگری که در حوزه تربیتی کشور وجود دارد باعث شد که مجموعه تبیین حقایق با تشکیل حلقه اولیه و مدیریت حجه الاسلام مهدی منصوری در سال ۱۳۹۵ تاسیس شود. مجموعه تبیین حقایق با تشکیل گروه تربیتی این مجموعه و اهداف مورد نظراین گروه(که در ادامه می آید) امید دارد که به فضل الهی و یاری حضرت ولی عصر عج الله تعالی فرجه قدمی در جهت اصلاح، ایجاد و تقویت حوزه تربیتی کشور با محوریت تربیت دینی بر دارد.

اهداف مجموعه تبیین حقایق

• ایجاد تشکیلات براساس و محور تربیت با دغدغه های دینی جهت بسترسازی ظهور حضرت بقیه الله علیه السلام

• گفتمان سازی مسائل تربیتی در تمامی حوزه های تربیتی در بین طلاب ( توده طلاب )

• جریان سازی مسائل تربیتی در تمامی حوزه های تربیتی در بین طلاب ( توده طلاب )

• بستر سازی تخصص در حوزه تربیت برای کسانی که استعداد در این حوزه را دارند .

• بستر سازی تولید نظریه از ناحیه طلاب با استعداد در این حوزه تربیت

• گفتمان سازی مسائل تربیتی دینی در سطح جامعه

• جریان سازی مسائل تربیتی دینی در سطح جامعه

• پیوند سازی بین صحنه دانش و اجراء با تشکیل مدرسه ، حلقه های مطالعاتی ، حلقه های مباحثاتی ، حلقه های درسی

• ایجاد رویکرد تربیتی در حوزه های آسیب شناسی آموزشی ، سیاسی ، اقتصادی، اخلاقی ، مدیریتی و …

• شکل گیری پژوهش های بنیادین در حوزه تربیت و خروج از بی ضابطگی های دینی در این حوزه

• شکل گیری درسنامه های دقیق جهت عموم مردم در حوزه تربیت

• شکل گیری درسنامه های تربیتی جهت تربیت مربیان

• شکل دهی پژوهش های بنیادین و راهبردی و کاربردی در مسائل متعدد فرهنگی و برنامه ریزی جهت مدیریت مجامع فرهنگی

• شکل دهی پژوهش های بنیادین و راهبردی و کاربردی در استفاده از ظرفیت های موجود در دین اسلام مثل مسجد و مدیریت آن

• بسترسازی تربیت مشاورهایی با رویکرد کاملا دینی

• بسترسازی تربیت ناظرانی جهت نظارت بر مدارس و برنامه دهی برای مدارس و تربیت مربیان و کادرهای مدارس

• تربیت طلاب جهت نفوذ اندیشه ای تربیتی در اندیشه دست اندرکاران آموزش و تربیت

• دستیابی به برنامه های کوتاه مدت و طولانی مدت جهت آموزش مبنایی در حوزه تربیت

• شکل دهی کارگروه هایی علمی – تحقیقاتی در حوزه های متعدد مثل کلام تربیت، فلسفه کودک، اصول فقه تربیتی، فقه تربیتی، فلسفه تربیتی، رجال تربیتی، قواعد تربیتی، تفسیر تربیتی، روش های تربیتی

• شکل دهی گروه های مطالعاتی – مباحثاتی تربیتی در بین عموم مردم